A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Ромоданівський ліцей"

Статут ліцею

ПОГОДЖЕНО                                                        ЗАТВЕРДЖЕНО

Начальник відділу освіти,                                   Рішенням7 сесії8скликання

культури, молоді, спорту                                    Ромоданівської селищної ради

та туризму                                                            Миргородського району

Ромоданівської селищної ради                           Полтавської області

Миргородського району                                      від__________________

Полтавської області                                              ________________О.О.Верещака

_____________ О.О. Магура

«___» _________ 2021 рік

 

 

 

ПОГОДЖЕНО

Загальними зборами трудового

колективу опорного закладу

«Ромоданівський ліцей»

«___» __________ 2021 року

 

СТАТУТ

ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ

«РОМОДАНІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ»

(нова редакція)

 

смт. Ромодан

Миргородський район

Полтавська область

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Загальні положення

 

1.1Опорний заклад «Ромоданівський ліцей» знаходиться в комунальній власності  Ромоданівської селищної ради Миргородського району Полтавської області.

Опорний заклад «Ромоданівський ліцей» є правонаступником прав і обов’язків Ромоданівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ромоданівської селищної ради  Миргородського району Полтавської  області.

1.2Юридична адреса закладу загальної середньої освіти:

Індекс 37650,Полтавська область,

 Миргородський район,

смт. Ромодан

вулиця Шевченка, 5

тел.. (05355) 3-44-40

При зміні юридичної адреси опорний заклад «Ромоданівський ліцей»  зобов’язаний повідомити про це орган,що здійснив державну реєстрацію та інші зацікавлені органи у визначений законодавством термін.

1.3.  Опорний заклад «Ромоданівський ліцей» має круглу печатку та штамп зі своїм найменуванням і найменуванням вищого органу, бланки з власними реквізитами, ідентифікаційний код.

Повна назва закладу освіти – опорний заклад «Ромоданівський ліцей»; скорочена – ОЗ«Ромоданівський ліцей».

1.4. Засновником опорногоосвітнього закладу є Ромоданівська селищна рада Миргородського району Полтавської області,яка здійснює фінансування, матеріально-технічне забезпечення,надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування,харчування  учнів.

1.5. Головною метою опорного освітнього закладу є забезпечення реалі­зації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

1.6. Головними завданнями опорного освітнього закладу є:

  • забезпечення реалізації права громадян на повну загальну серед­ню освіту;
  • створення умов для досягнення здобувачами освіти результатів навчання,передбачених у відповідному Державному стандарті загальної середньої освіти;
  • виховання громадянина України;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народ­них традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
  • виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
  • розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • реалізація права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я ін­ших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та пси­хічного здоров’я учнів;
  • створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.7.Опорний заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України (254к-96-вр), Законами України «Про освіту» (2145-8), «Про повну загальну середню освіту» ( 16.01.2020 №463-ІХ), Положенням про загальноосвітній навчальний заклад,затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпень 2010 року № 778,положенням про освітній округ,затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 20109 року № 777(зі змінами,внесеними згідно з постановами Кабінету Міністрів України №79 від 20.01.2016,№574 від 31.08.2016,№289 від 19.04.2017), наказами Міністерства освіти і науки України рішеннями:Ромоданівської селищної ради, розпорядженнями голови Ромоданівської селищної ради, наказами відділу ОКМСТ Ромоданівської селищної ради, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

1.8. Освітній заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

1.9. Освітній заклад несе відповідальність — перед особою, сус­пільством і державою за:

  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освіт­ньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни.

1.10. У  закладі освіти визначена українська мова навчання і може запроваджуватись поглиблене вивчення предметів та профіль навчання, який визначається радою школи щорічно.

1.11Заклад освіти  має право:

  • проходити в установленому порядку інституційний аудит;
  • визначати форми, методи і засоби організації освітнього  процесу за погодженням із (власником)  засновником;
  • визначати варіативну частину робочого навчального плану;
  • відкривати класи з поглибленим вивченням окремих предметів;
  • запроваджувати профільне навчання в школі ІІІ ступеня, враховуючи кадрове та матеріально-технічне забезпечення, бажання здобувачів освіти, батьків;
  • в установленому порядку розробляти і впроваджувати експери­ментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
  • спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експеримен­тальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
  • використовувати різні форми морального і матеріального заохо­чення до учасників освітнього процесу;
  • бути власником і розпорядником: рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним Статутом;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
  • надавати платні освітні послуги згідно чинного законодавства;
  • впроваджувати в закладі освіти навчання для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, включаючи відкриття інклюзивних класів;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні над­ходження у порядку визначеному законодавством України;
  • розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;

1.12. У освітньому закладі створюються та функціонують предметні методичні об’єднання,методичні формування для педагогічних працівників з актуальних проблем навчання та виховання.

1.13. Медичне обслуговування здобувачів освіти та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються штатним медичним працівником(згідно штатного розпису освітнього закладу); амбулаторією ЗПСМ Ромодан, а також медичним закладом з яким укладено відповідну  угоду.

1.14. Взаємовідносини опорного освітнього закладу з юридичними і фі­зичними особами визначаються угодами, що укладені між відділом освіти, культури, молоді, спорту та туризму Ромоданівської селищної ради та юридичними та фізичними особами.

1.15.При розбіжності змін діючого законодавства України із нормами статуту освітнього закладу вищу силу мають  зміни законодавства.

1.16.За письмовими зверненнями батьків,інших законних представників учнів та відповідно до рішення засновника у закладі освіти функціонують групи продовженого дня,фінансування яких здійснюється за кошти засновника та за інші кошти,не заборонені законом.

1.17.Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів здійснюється згідно  з нормативами,встановленими МОН.

Профільна середня школа визначається шляхом вивчення і врахування освітніх потреб,нахилів і здібностей здобувачів освіти.

 

II. Організація освітнього процесу

 

2.1. Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного та річного плану. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи  закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується педагогічною радою освітнього закладу.

2.2. Основним документом, що регулює освітній  процес, є освітня програма, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

Освітня програма закладу освіти погоджується педагогічною радою освітнього закладу і затверджується відділом освіти, культури, молоді, спорту та туризму Ромоданівської селищної ради.

2.3. Відповідно до освітньої програми педагогічні працівники освітнього закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби освітньої роботи, що мають забезпечувати виконання Статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків(щоденний,тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

2.4. Освітній заклад здійснює освітній процес за денною формою навчання по семестрах.

2.5. Зарахування учнів до освітнього закладу здійснюється за наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого освітнього закладу. Переведення учнів до іншого освітнього закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

2.6. У школі першого-другого ступеню навчання для здобувачів освіти 1 — 4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється за наказом директора освітнього закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).

2.7. Структура навчального року, а також тижневе навантаження здобувачів освіти встановлюються освітнім закладом в межах часу, що перед­бачений робочим навчальним планом.

Структура навчального року та строки проведення канікул встановлюються освітнім закладом за погодженням з відділом освіти, культури, молоді, спорту та туризму Ромоданівської селищної ради. Навчальний рік розпочинається у День знань — 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

Навчальна практика для учнів проводиться згідно нормативних документів МОН України.

Навчальний рік поділяється на семестри. Їх тривалість та календарні строки визначаються згідно з рекомендаціями Міністерства освіти і науки України.

2.8. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.9. За погодженням з відділом освіти, культури, молоді, спорту та туризму Ромоданівської селищної ради з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю освітнього закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів без врахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин (карантин, температурний режим тощо).

2.10. Тривалість уроків у освітньому закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у других — четвертих класах — 40 хвилин, у школі ІІ-ІІІ ступеня — 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з Ромоданівським відділом освіти, культури, молоді, спорту та туризму та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.

2.11. Навчальний рік поділяється на 2 семестри. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визнача­ється розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується педагогічною радою школи і затверджується директором.

Тижневий режим роботи освітнього закладу затверджується у розкладі навчальних занять.

У школі функціонують індивідуальні, групові, факультативні заняття та інші позакласні заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

2.12. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предме­ту визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічннх вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.13. У освітньому закладі визначення рівня досягнень здобувачів освіти у на­вчанні здійснюється відповідно до діючої системи критеріїв оцінювання, ведеться тематичний, семестровий та річний облік знань.

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з базових дисциплін здійснюється відповідно до діючих вимог у системі загальної середньої освіти, розроблених МОН України та ухвалених рішенням педагогічної ради закладу.

У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві) відображаються досягнення здобувачів освіти у навчанні за семестри, навчаль­ний рік та державну підсумкову атестацію.

2.14. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінюван­ня доводяться до відома здобувачів освіти класним керівником (головою атестаційної комісії).

2.15. Порядок переведення здобувачів освітиосвітнього закладу визначається наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу» та діючого законодавства України.

2.16. Контроль за відповідністю освітнього рівня здобувачів освіти, які закін­чили певний ступінь навчання, згідно вимог Державного стандарту за­гальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.

Атестація може проводитися у формі зовнішнього незалежного оцінювання. У такому випадку порядок її проведення визначається порядком проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, який встановлюється Кабінетом Міністрів України.

2.17. Здобувачам освіти, які закінчили певний ступінь опорного навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:

  • по закінченні початкової школи — свідоцтво досягнень;
  • по закінченні основної школи — свідоцтво про базову загальну середню освіту;
  • по закінченні освітнього закладу — свідоцтво про повну загальну середню освіту.

2.18. За успіхи у навчанні для здобувачів освіти встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: Похвальний лист та Похвальна грамота,або встановлюються інші форми  в межах коштів,передбачених на ці цілі.

 

ІІІ. Учасники освітнього процесу

 

3.1. Учасниками освітнього процесу в опорному освітньому закладі є:

  • здобувачі освіти;
  • керівники;
  • педагогічні працівники;
  • психолог, бібліотекар;
  • соціальний педагог;
  • інші спеціалісти;
  • батьки або особи, які їх замінюють.

3.2. Права і обов’язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.

3.3.Здобувачі освіти мають право:

  • на вибір форми навчання (очна, екстернат, індивідуальна, дистанційна);
  • бути зараховуваними до факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних гуртків ,
  • на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною та лікувально-оздоровчою базою школи;
  • на доступ до інформації з усіх галузей знань;
  • брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
  • брати участь у роботі органів громадського самоврядування школи;
  • брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;
  • брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
  • на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
  • на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;
  • інші права, що не суперечать законодавству України.

3.4. Здобувачі освіти зобов’язані:

  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
  • дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку;
  • бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
  • дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
  • брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
  • дотримуватися правил особистої гігієни;
  • інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

3.5. Педагогічними працівниками опорного освітнього закладу можуть бу­ти особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

3.7. Педагогічні працівники мають право на:

  • захист професійної честі, гідності, самостійний вибір форм, методів, засобів освітньої роботи, не шкідливих для здоров’я учнів;
  • участь в обговоренні та вирішенні питань організації освітнього процесу;
  • проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
  • виявлення педагогічної ініціативи;
  • позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії,
  • педагогічного звання;
  • участь у роботі органів громадського самоврядування освітнього закладу;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • отримання пенсії, у тому, числі і за вислугу років в порядку зазначеному законодавством України;
  • на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;
  • інші права, що не суперечать законодавству України.

Відволікання педагогічних працівників від виконання професій­них обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

3.8. Педагогічні працівники зобов’язані:

  • забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисцип­лін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових держа­вних вимог;
  • сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
  • сприяти зростанню іміджу школи;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
  • виховувати в здобувачів освіти повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
  • готувати здобувачів освіти до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність здобувачів освіти;
  • захищати здобувачів освіти від будь-яких форм фізичного або психічного на­сильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
  • постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну май­стерність, загальну і політичну культуру;
  • виконувати Статут школи, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
  • виконувати накази і розпорядження директора школи, органів управління освітою;
  • брати участь у роботі педагогічної ради;
  • інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

3.9. В опорномуосвітньому   закладі обов’язково проводиться атестація педа­гогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівни­ків України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут і правила внутрішнього розпорядку освітнього закладу, не ви­конують посадових обов’язків, умови колективного договору (конт­ракту) або за результатами атестації не відповідають займаній поса­ді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

  • обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
  • звертатись до органів управління освітою, директора школи і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
  • брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу, та зміцненні матеріально-технічної бази школи;
  • на захист, законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування ліцею та у відповідних державних, судових органах;
  • інші права, що не суперечать законодавству України.

3.12. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної-середньої освіти і зобов’язані:

  • забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної

середньої освіти за будь-якою формою навчання;

  • постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, ство­рювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
  • поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до  Батьківщини, сім’ї, дер­жавної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цін­ностей інших народів;
  • виховувати у дітей повагу до законів, прав;
  • інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

3.13.Представники громадськості мають право:

  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядуван­ня в школі;
  • керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;
  • сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню школи;
  • проводити консультації для педагогічних працівників;
  • брати участь в організації освітнього процесу;
  • можуть бути визначені інші права, що не суперечать законодавству України.

3.14. Представники громадськості зобов’язані:

  • дотримуватися Статуту ліцею, виконувати накази та розпорядження директора ліцею, рішення органів громадського самоврядування, захищати здобувачів освіти від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

 

 

 

IV. Управління освітнім закладом

 

4.1. Управління закладом освіти здійснюється його заснов­ником — Ромоданівськоюселищною радою  через відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризму (відділ ОКМСТ).

Безпосереднє керівництво освітнім закладом здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.

Директор опорного освітнього закладу призначається і звільняється з посади Ромоданівськимвідділом ОКМСТ.

4.2. Вищим органом громадського самоврядування освітнього закладу є загальношкільна конференція,що скликається не менше одного разу на рік. Делегати загальношкільної конференції з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

  • працівників ліцею — зборами трудового колективу;
  • здобувачів освіти ліцею другого-третього ступеня — класними зборами;
  • батьків, представників громадськості — класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визнача­ється така кількість делегатів: від працівників освітнього закладу –  30, учнів — 25, батьків і представників громадськості – 30.

Термін їх повноважень становить один рік.

Загальношкільна конференція правомочна, якщо в їх роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішен­ня приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати конференцію мають голова ради освітнього закладу, делегати конференції, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор освітнього закладу, засновник.

Загальношкільна конференція:

  • обирає раду освітнього закладу, її голову, встановлюють те­рмін їх повноважень;
  • заслуховує звіт директора і голови ради освітнього закладу;
  • розглядає питання освітньої, методичної і фінансово-господарської діяльності освітнього  закладу;
  • затверджує основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядає інші найважливіші напрями діяльності освітнього закладу;
  • приймає рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників;
  • визначає інші функції, що не суперечать чинному законодавству.

4.3. У період між конференціями діє рада освітнього  закладу.

4.3.1. Метою діяльності ради є:

  • сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу; об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку опорного освітнього закладу та удосконалення освітнього процесу;
  • формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління освітнього закладу;
  • розширення колегіальних форм управління освітнього  закладу;
  • підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією освітнього процесу;
      1. Основними завданнями ради є:
  • Підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодією з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
  • визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвит­ку ліцею та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;
  • формування навичок здорового способу життя;
  • створення належного педагогічного клімату в освітньому закладі;
  • сприяння духовному, фізичному розвитку здобувачів освіти та набуття ними соціального досвіду;
  • підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання здобувачів освіти, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • сприяння організації дозвілля та оздоровлення здобувачів освіти;
  • підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання здобувачів освіти;
  • ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;
  • стимулювання морального та матеріального заохочення здобувачів освіти, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
  • зміцнення партнерських зв’язків між родинами здобувачів освіти та освітнім  закладом з метою забезпеченняєдності навчально-виховного процесу;
  • інші права, що не суперечать законодавству України.

4.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, здобувачів освіти IIIII ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисель­ність визначаються загальними зборами освітнього закладу.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно зборами.

На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

4.3.4. Рада освітнього закладу діє на засадах:

  • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів осо­би, суспільства, держави;
  • дотримання вимог законодавства України;
  • колегіальності ухвалення рішень;
  • добровільності і рівноправності членства;
  • гласності.

Рада працює за планом, що затверджується зборами.

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи ди­ректора освітнього  закладу, засновника, а також члена­ми ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту освітнього закладу, доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, здобувачів освіти, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації опорногоосвітнього закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету освітнього  закладу.

4.3.5.Очолює раду опорногоосвітнього  закладу голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності освітнього закладу, пов’язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих та куль­турно-масових заходів.

4.3.6. Рада освітнього  закладу:

  • організовує виконання рішень загальних зборів;
  • вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності на­вчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
  • спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи освітнього закладу та здійснює контроль за його виконанням;
  • разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту освітнього закладу;
  • затверджує режим роботи освітнього  закладу;
  • сприяє формуванню мережі класів школи, обґрун­товуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого са­моврядування;
  • приймає рішення спільно з педагогічною радою про представ­лення до нагородження випускників освітнього  закладу золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» або срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів похвальними ли­стами «За високі досягнення у навчанні» та похвальними грамота­ми «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;
  • разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору освітніх предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби здобувачів освіти, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
  • погоджує освітню програму на кожний навчальний рік;
  • заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його за­ступників з питань освітньої та фінансово-господарської діяльності;
  • бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорен­ня питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
  • виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліп­шення організації позакласної та позашкільної роботи із здобувачами освіти;
  • виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
  • вносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти, культури, молоді, спорту та туризмуРомоданівськоїселищної радипропозиції щодо морального і матеріального за­охочення учасників освітнього процесу;
  • ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
  • сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівниц­тві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів із здобувачами освіти;
  • розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового
  • навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги здобувачам освіти;
  • розглядає питання родинного виховання;
  • бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в об­стеженні житлово-побутових умов здобувачів освіти, які перебувають, в несприятливих соціально-економічних умовах;
  • сприяє педагогічній освіті батьків;
  • сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодич­них видань;
  • розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої осві­ти здобувачами освіти;
  • організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням здобувачів освіти;
  • розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи освітнього  закладу;
  • вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
  • може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих на­прямів роботи.

Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

4.6. Директор опорного  освітнього  закладу :

  • здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раці­ональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
  • організовує освітній процес;
  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень здобувачів освіти  у навчанні;
  • відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • створює необхідні умови для участі здобувачів освіти у позакласній та поза­шкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • забезпечує права здобувачів освіти на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабіне­тами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування здобувачів освіти;
  • здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
  • розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і конт­ролює їх виконання;
  • за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників школи;
  • створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
  • несе відповідальність за свою діяльність перед здобувачами освіти, батьками, педагогічними працівниками та загальношкільною конференцією, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.

4.7. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором освітнього закладу.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічно­го працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

4.8. У школі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган — педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор освітнього закладу.

4.9. Педагогічна рада розглядає питання:

  • удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу, планування та режиму роботи освітнього закладу;
  • переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
  • кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх­ньої ініціативи, впровадження у освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
  • морального та матеріального заохочення здобувачів освіти та працівників освітнього закладу.

4.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб освітнього закладу. Кількість засідань педа­гогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд ак­туальні питання освітнього процесу.

4.11. У освітньому закладі можуть створюватись  вчительські громадські організації та організації здобувачів освіти, що діють відповідно до чинного законодавства України.

 

V. Матеріально-технічна база

 

5.1. Матеріально-технічна база освітнього  закладу включає бу­дівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відобра­жено у балансі освітнього  закладу.

5.2. Майно  опорного навчального закладу належить до комунальної власності  Ромоданівської селищної ради.

5.3. Освітній заклад відповідно до чинного законодавства ко­ристується землею, іншими природними ресурсами і несе відповіда­льність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна освітнього закладу проводиться лише у випадках, передба­чених чинним законодавством. Збитки, завдані освітньоу закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного зако­нодавства.

5.5. Для забезпечення освітнього процесу база освітнього закладу складається із навчальних кабінетів, майстерень (слюсарної, деревообробної, обслуговуючої праці тощо), а також читальної, спортивної, актової, танцювальної залів, бібліотеки, медичного кабінету, їдальні, приміщення для інженерно-технічного та навчально-допоміжного персоналу.

 

VI. Фінансово-господарська діяльність

 

6.1. Фінансово-господарська діяльністьосвітнього закладу здійснюється на основі її кошторису.

6.2. Джерелами формування кошторису освітнього закладу є:

  • кошти місцевого бюджету(Ромоданівська селищна рада Миргородського району Полтавської області) у розмірі, передбаченому но­рмативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечен­ня вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
  • кошти фізичних, юридичних осіб;
  • кошти, отримані за надання платних послуг;
  • доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від здачі в оре­нду приміщень(окрім приміщення їдальні), споруд, обладнання;
  • благодійні внески юридичних і фізичних осіб.

6.3. В освітньому закладі створюється фонд загального обов’язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб здобувачів освіти  за рахунок коштів засновників та бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок ко­штів, залучених з інших джерел.

Кошти фонду загального обов’язкового навчання зберігаються на рахунку закладу освіти в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директоромосвітнього закладу.

Облік і використання коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснюється закладом освіти згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення педагогічної ради освітнього закладу, відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.

Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснюють органи виконавчої влади або місцевого самоврядування, органи управління освітою.

6.4. Освітній  заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

6.5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в освітньому закладі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкована школа

Опорний освітній  заклад відповідно до вимог чинного законодавства України відноситься до неприбуткових організацій і не є платником податків на прибуток.

6.6. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів освітнього закладу, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

6.7. Доходи (прибутки) опорного освітнього  закладу використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.

6.8. Звітність про діяльність опорного освітнього закладу встановлюється відповідно до законодавства.

 

 

 

 

 

 

VII. Міжнародне співробітництво

 

7.1. Опорний освітній заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2.Освітній заклад має право відповідно до чинного законо­давства укладати угоди про співробітництво з освітніми закла­дами, науковими установами, підприємствами, організаціями, гро­мадськими об’єднаннями інших країн.

 

 

 

VIII. Контроль за діяльністю опорного освітнього закладу

 

8.1. Державний контроль за діяльністю освітнього закладу здійс­нюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.

8.2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція освітніх закладів, засновник та відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризмуРомоданівської селищної ради.

8.3. Основною формою державного контролю за діяльністю освітнього закладу є інституційний аудит, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

8.4. У період між інституційним аудитом державні органи,до сфери управління яких належать заклади освіти,можуть здійснювати аналіз,моніторинг якості освітньої діяльності опорного освітнього закладу; за дорученням і в межах, встановлених Кабінетом Міністрів України,здійснювати інші повноваження,передбачені законодавством України.

 

ІХ. Реорганізація або ліквідація освітнього закладу

 

9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію освітнього закладу приймає засновник.

Реорганізація освітнього закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділу.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною за­сновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять пов­новаження щодо управління освітнім закладом.

9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно освітнього закладу, виявляє її дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

9.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання освітнього закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного за­конодавства або визначенихосвітніх закладів.

9.4. У разі припинення діяльності освітнього закладу (у результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету .

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень