A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Ромоданівський ліцей"

План протидії булінгу

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директором ОЗ «Ромоданівський ліцей»

________________  Тамара ЧЕПУРКО

 

      

 

План заходів,

 щодо запобігання

будь яких проявів дискримінації,

булінгу (цькуванню) в

опорному закладі

«Ромоданівський ліцей»

у 2022/2023 навчальному році

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Первинна профілактика

 

№ зп

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

1

Довести до відома працівників школи зміст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII

Вересень

Гужева О.А.

Проскуріна Я.С.

2

Довести до відома працівників школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Вересень

Гужева О.А.

Проскуріна Я.С.

3

Довести до відома учнів школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Вересень

Гужева О.А.

Проскуріна Я.С.

4

Довести до відома батьків учнів школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Вересень 2020

Гужева О.А.

Проскуріна Я.С.

5

Забезпечити на веб-сайті школи відкритий доступ до такої інформації та документів:

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. План заходів   щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) на 2022/2023 навчальний рік

3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Упродовж навчального року

Гужева О.А.

Проскуріна Я.С.

Філенко В.В

6

Забезпечення інформацією сайта школи щодо застосу-вання норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 - VIII та покласних стендів за тематикою «У нас тільки ТАК!»

Упродовж року

Гужева О.А.

Проскуріна Я.С.

7

 

Забезпечити постійне чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічних приміщеннях

Упродовж навчального року

Гужева О.А.

Проскуріна Я.С.

8

Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування)

 

Упродовж навчального року

Гужева О.А.

Проскуріна Я.С.

 

9

Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на нарадах при директорі

Упродовж навчального року

Гужева О.А.

Проскуріна Я.С.

10

Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на батьківських зборах

Упродовж навчального року

Гужева О.А.

Проскуріна Я.С.

11

Ознайомлювати педагогічних працівників школи з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого

поводження з дітьми або загрози його вчинення

Упродовж навчального року

Гужева О.А.

Проскуріна Я.С.

 

12

Залучати педагогічних працівників школи до підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу (цькування) у школі

Упродовж навчального року

Гужева О.А.

Проскуріна Я.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностичний етап

 

№ зп

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

1

Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

Упродовж навчального року

Проскуріна Я.С.

2

Складання банку даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику»

Упродовж навчального року

Проскуріна Я.С.

3

Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

- спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

- опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

- психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

- соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

- визначення рівня тривоги та депресії учнів.

Упродовж навчального року

Проскуріна Я.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформаційно-профілактичні заходи

 

№ зп

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

1

Тренінг для учнів 10-11 класів «Як не стати учасником булінгу»

листопад

Класні керівники

10-11 класів

2

Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити»

Березень

 

Педагог організатор

3

Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS»)

Упродовж навчального року

Класні керівники

1-11 класів

4

Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг»

Упродовж навчального року

Класні керівники

1-11 класів

 

5

Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті»

Грудень

Вч. інформатики в початкових класах

6

Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу»

Листопад

Гужева О.А.

 

7

Робота консультпункту «Скринька довіри»

Упродовж навчального року

Гужева О.А.

 

8

Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу»

Листопад 2022 року,

квітень 2023 року

Класні керівники 1-11 класів

 

9

Ознайомлення учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації»

Упродовж навчального року

Гужева О.А.

 

10

Проведення відеолекторіїв у співпраці з представниками  соціальної служби 

Упродовж навчального року

Гужева О.А.

 

11

Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування

Упродовж навчального року

Проскуріна Я.С.

12

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ»

Листопад

Городинська І.Ю.

 

 

Година психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу

 

№ зп

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

1

Година спілкування «Агресія як прояв насильства»

листопад

Проскуріна Я.С.

2

Бесіда «Конфлікт та його наслідки»

лютий

Проскуріна Я.С.

3

Розвивальне заняття «Я та інші»

березень

Проскуріна Я.С.

4

Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини»

грудень

Проскуріна Я.С.

5

Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях»

січень

Проскуріна Я.С.

6

Тренінг «Безпечний інтернет»

квітень

Проскуріна Я.С.

7

Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів»

травень

Проскуріна Я.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота соціального педагога спрямована на запобігання та протидію булінгу

 

№ зп

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

1

Анкетування за методикою «Агресина поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим)

листопад

Соціальний педагог

 

2

Анкета «Протидія булінгу»

грудень

Соціальний педагог

3

Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?»

січень

Соціальний педагог

4

Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет»

березень

Соціальний педагог

5

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

вересень

Соціальний педагог

6

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

вересень

Соціальний педагог

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вторинна профілактика

 

№ зп

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

1

Розгляд заяв про випадки булінгу

За заявою

Адміністрація школи

2

Сеанси медіації (примирення)

За потребою

Соціально- психологічна служба

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень