План протидії булінгу
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директором ОЗ «Ромоданівський ліцей»
________________ Тамара ЧЕПУРКО
План заходів,
щодо запобігання
будь яких проявів дискримінації,
булінгу (цькуванню) в
опорному закладі
«Ромоданівський ліцей»
у 2022/2023 навчальному році
Первинна профілактика
|
|||
№ зп |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Довести до відома працівників школи зміст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII |
Вересень |
Гужева О.А. Проскуріна Я.С. |
2 |
Довести до відома працівників школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень |
Гужева О.А. Проскуріна Я.С. |
3 |
Довести до відома учнів школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень |
Гужева О.А. Проскуріна Я.С. |
4 |
Довести до відома батьків учнів школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень 2020 |
Гужева О.А. Проскуріна Я.С. |
5 |
Забезпечити на веб-сайті школи відкритий доступ до такої інформації та документів: 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) на 2022/2023 навчальний рік 3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування); 4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Упродовж навчального року |
Гужева О.А. Проскуріна Я.С. Філенко В.В |
6 |
Забезпечення інформацією сайта школи щодо застосу-вання норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 - VIII та покласних стендів за тематикою «У нас тільки ТАК!» |
Упродовж року |
Гужева О.А. Проскуріна Я.С. |
7
|
Забезпечити постійне чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічних приміщеннях |
Упродовж навчального року |
Гужева О.А. Проскуріна Я.С. |
8 |
Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування)
|
Упродовж навчального року |
Гужева О.А. Проскуріна Я.С.
|
9 |
Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на нарадах при директорі |
Упродовж навчального року |
Гужева О.А. Проскуріна Я.С. |
10 |
Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на батьківських зборах |
Упродовж навчального року |
Гужева О.А. Проскуріна Я.С. |
11 |
Ознайомлювати педагогічних працівників школи з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення |
Упродовж навчального року |
Гужева О.А. Проскуріна Я.С.
|
12 |
Залучати педагогічних працівників школи до підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу (цькування) у школі |
Упродовж навчального року |
Гужева О.А. Проскуріна Я.С. |
Діагностичний етап
|
|||
№ зп |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах |
Упродовж навчального року |
Проскуріна Я.С. |
2 |
Складання банку даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику» |
Упродовж навчального року |
Проскуріна Я.С. |
3 |
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: - спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; - опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; - психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; - соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; - визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
Упродовж навчального року |
Проскуріна Я.С. |
Інформаційно-профілактичні заходи
|
|||
№ зп |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Тренінг для учнів 10-11 класів «Як не стати учасником булінгу» |
листопад |
Класні керівники 10-11 класів |
2 |
Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити» |
Березень
|
Педагог організатор |
3 |
Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS») |
Упродовж навчального року |
Класні керівники 1-11 класів |
4 |
Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» |
Упродовж навчального року |
Класні керівники 1-11 класів
|
5 |
Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» |
Грудень |
Вч. інформатики в початкових класах |
6 |
Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Листопад |
Гужева О.А.
|
7 |
Робота консультпункту «Скринька довіри» |
Упродовж навчального року |
Гужева О.А.
|
8 |
Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» |
Листопад 2022 року, квітень 2023 року |
Класні керівники 1-11 класів
|
9 |
Ознайомлення учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації» |
Упродовж навчального року |
Гужева О.А.
|
10 |
Проведення відеолекторіїв у співпраці з представниками соціальної служби |
Упродовж навчального року |
Гужева О.А.
|
11 |
Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування |
Упродовж навчального року |
Проскуріна Я.С. |
12 |
Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» |
Листопад |
Городинська І.Ю. |
Година психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу
|
|||
№ зп |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Година спілкування «Агресія як прояв насильства» |
листопад |
Проскуріна Я.С. |
2 |
Бесіда «Конфлікт та його наслідки» |
лютий |
Проскуріна Я.С. |
3 |
Розвивальне заняття «Я та інші» |
березень |
Проскуріна Я.С. |
4 |
Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» |
грудень |
Проскуріна Я.С. |
5 |
Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях» |
січень |
Проскуріна Я.С. |
6 |
Тренінг «Безпечний інтернет» |
квітень |
Проскуріна Я.С. |
7 |
Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів» |
травень |
Проскуріна Я.С. |
Робота соціального педагога спрямована на запобігання та протидію булінгу
|
|||
№ зп |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Анкетування за методикою «Агресина поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим) |
листопад |
Соціальний педагог
|
2 |
Анкета «Протидія булінгу» |
грудень |
Соціальний педагог |
3 |
Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?» |
січень |
Соціальний педагог |
4 |
Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет» |
березень |
Соціальний педагог |
5 |
Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» |
вересень |
Соціальний педагог |
6 |
Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» |
вересень |
Соціальний педагог |
Вторинна профілактика
|
|||
№ зп |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Розгляд заяв про випадки булінгу |
За заявою |
Адміністрація школи |
2 |
Сеанси медіації (примирення) |
За потребою |
Соціально- психологічна служба
|